Pakse - Ban Khiet Ngomg (Elephant Village) - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Andre van Beelen & Dirk Kuijt - WaarBenJij.nu Pakse - Ban Khiet Ngomg (Elephant Village) - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Andre van Beelen & Dirk Kuijt - WaarBenJij.nu

Pakse - Ban Khiet Ngomg (Elephant Village)

Door: andredirk

Blijf op de hoogte en volg Andre van Beelen &

11 November 2010 | Laos, Vientiane

11 November. Pakse- Elephant Village.
Bij het vertrek uit Pakse schijnt de zon al volop. De temperatuur zal zo`n 30 gr. zijn, lekker. We doen een dubbele etappe. Bij elkaar zo`n 65 km met aan het eind een paar klimmetjes. Na een paar uur stoppen we bij een kruispunt met stalletjes. We houden siesta en laten het laoitaanse leven aan ons voorbij trekken.Dat is hard werken voor de Lao`s. Ze rennen naar elke bus die stopt, met hun koopwaar in hun handen. Zo af en toe verkopen ze wat.
Tussen door hangen en liggen ze in de schaduw te wachten op de volgende bus.
Na een uurtje vertrekken we. Op weg naar het olifanten dorp. 10 km voor het einde gaan we van de hoofdweg af en klimmen op een gravelweg naar het King Fisher Eco Lodge resort. In het dorpje ervoor zien we de olifanten. Ze zijn tam, maar wel erg groot. Het dorp ligt afgelegen, midden in de wildernis. In dit nationale park,Xe Pian, leven tijgers, beren, buffels en olifanten in het wild. Misschien is dat de reden wel waarom de huizen veel hoger op palen staan dan langs de weg. We zijn nog maar net binnen, als het gaat regenen. Dat hebben we zo`n 5 weken niet gehad.
Morgen gaan we op safari, op de rug van een olifant.

• 11 November 2010 - 11:26

Peter:

Lijkt me nog niet zón gek leventje. Af en toe naar een bus rennen en de rest van de dag een beetje relaxen!
    Nog een paar weekjes, wat denken jullie, kunnen jullie je nog aanpassen aan de hectiek hier of is de volgende reis alweer geboekt?

• 11 November 2010 - 11:41

Andre Van Beelen & Dirk Kuijt:

ga je mee dan ?

• 11 November 2010 - 12:20

Mieke:

Heel veel plezier morgen op safari met olifant, gaaf hoor!!!

• 11 November 2010 - 15:33

Jochem En Liselotte:

Hoi oom Andre
    Wat een grote olifanten is het niet zielig als jullie daar op gaan rijden..
    groetjes en het stormt hier heel erg

• 11 November 2010 - 19:15

Lia Boezaard:

Hallo boy,s wat mooi allemaal. Prachtige foto,s. Leuk hoor dat jullie op safari gaan met olifanten. Zien jullie ook nog byzondere vogels?Geen kippen natuurlijk. We wachten weer op de volgende foto,s groetjes en tot kijk

• 12 November 2010 - 18:45

Hans Borsch:

Hoi Dre en Dirk,
    Wat een reis.. echt bijzonder wat jullie meemaken. Ik wens jullie nog veel plezier.Geniet vooral. HW09 gaat momenteel de lucht in, ik hoop je wel te zien tijdens het pannenbier, ff doortrappen dus, gr Hans

• 13 November 2010 - 12:42

Alexander:

Dear Dirk and Andre

It was a great pleasure meeting you at your last day of your fabulous trip at Kingfisher Lodge.
    Marie Theres and me we have been impressed about your fantastice bike ride from China down to Laos.
    I am sure you did not misunderstand Marie Theres first question if this was a "Midlife Crises" adventure!
    It would be great seeing both of you somewhere sometime on our wonderful world.
    I hope you had a save trip back home and I am sure that your whole hometown including TV and press ia awaiting you.

Best wishes
    Alexander and Marie Theres
    s.riklin@alcar-holding.com

Verslag uit: Laos, Vientiane

Andre van Beelen &

Welkom bij het reisverslag van Andre & Dirk. Op 25 September 2010 vertrekken we naar China. Onze reis begint in Kumming (China) en zal 10 weken later eindigen in Siem Reap (Cambodja). We zullen ruim 4500 km per fiets afleggen. Het eerste deel van de fietstocht zal ons door de Tijgerkloof naar het Tibetaans plateau op ca, 4000 meter hoogte voeren. Daarna zullen we door Zuid China, Noord Vietnam en Laos naar de Mekhong rivier fietsen bij Vang Chan. De Mekhong zullen we dan ca. 1500 km volgen via Thailand weer Laos en Cambodja naar Phom Phen om gelukkig weer zo'n beetje op zeeniveau te eindigen. Waarschijnlijk varend via het meer van Ton Sap eindigen we in Siem Reap met een bezoek aan Ankhor Watt.

Actief sinds 25 Aug. 2010